2017. július 6., csütörtök

Pari-projekt

Nálam a paradicsomtermesztés eddig úgy zajlott, hogy elszórtam a magokat, aztán ez lett belőle...


...vagy elültettem a palántákat, és akkor meg ez volt: 


meg ez: 


Szóval, nem nagyon foglalkoztam én olyanokkal, hogy kacsolás, meg fattyazás (a kettő egyébként - elvileg - ugyanaz), egyszerűen csak hagytam, hogy a természet tegye a dolgát - minek abba beleszólni-alapon. Igen ám, de ennek rendszerint az lett az eredménye, hogy hiába ültettem például az egyik évben több mint száz tő paradicsomot, enni nemigen tudtunk belőle, épp hogy csak egyszer-kétszer, mert jött a mindenféle betegség, a termés meg tönkrement. Elhatároztam, hogy idén másképp lesz, és nem sajnáltam kitördelni a fiatal paradicsomok úgynevezett hónaljhajtásait, aminek eredményeképpen 1. sokkal rendezettebb az összkép, 2. kevesebb az esélye például a gombásodásnak, ami a földdel érintkező paradicsomlevelek nedvesedésével "szerezhető be", 3. még több paradicsomunk lesz (mindjárt mondom, hogyan). 



Szép, rendezett, ugye? :) Hátul a kertben is hasonló a helyzet: 






Na és most jön a legjobb része a dolognak. :) A letördelt/levagdalt hajtások közül párat vízbe tettem, és láss csodát: tényleg kigyökereztek - ahogy azt az interneten olvastam. :) Na, nem mind, szám szerint kettőt sikerült így új életre kelteni, az egyik cserépbe került, a másik szabadföldbe: 



Ma megint nekiestem a hátsó paradicsomtöveknek, szépen rendbe tettem őket, és várom, hogy a levágott hajtások kigyökerezzenek: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...