2017. május 27., szombat

Május végi helyzetjelentés

Nem mondom, hogy minden úgy halad, ahogy azt szeretném, de hát ilyen az, amikor az ember lánya főállásban dolgozik, mellette plusz munkákat vállal, és még egy gazdaság beindításán is fáradozik. (És ez még nem minden, de szerintem jobb, ha nem részletezem... :))

A lényeg az, hogy azért lassacskán csak beindulnak a dolgok. Itt van például a spenót, amit végigvetettem körbe, a kert szélén. Ő már szépen növöget: 


A cukkinivel is meg vagyok elégedve. Négyfélét vetettem, összesen huszonnégy magot. Ebből - a ma esti állás szerint - kikelt tizenhárom. 



Ez a két sor rukkola a barátnőmé - rendelésre :), de vetek magunknak is, a hétvégén: 


Így néznek ki közelről. Szerintem tök cukik. :) 


A többi salátaféle, a kötözőhagyma és a metélőpetrezselyem még annyira apró, hogy nem láttam értelmét lefotózni. 

Idén az "ahogy esik, úgy puffan"-elvet követve ültetgetek ezt-azt, ide-oda. Azért a növénytársítás szabályait próbálom szem előtt tartani. Az alábbi képen elöl paprika, mögötte paradicsom növöget: 


 Öt-öt tő kápia, illetve kaliforniai paprika. Utóbbiból van még két tő, csak azt máshova telepítettem. :)


Borsikafű: 


Oregánó:


Bazsalikomot - zöldet is, lilát is - vetettem a zöldségesbe is, de azok még csak most bújtak ki. Nemsokára itt a pesto-szezon. :)


A túlélő citromfű-telepem. Évekkel ezelőtt ültettem, magról. Minden évben többször áldozatul esik a fűkaszának, idén már kétszer lett lekaszálva, most így néz ki. Kár, hogy az illatát nem tudom leírni... :) 



A rózsabokor is ébredezik: 


Mézvirág:


Díszcsalán:


Nem tudom mi a neve, de elméletileg évelő, és nekem nagyon tetszik: 


A petúniák szemmel láthatóan jól érzik magukat a helyükön. Ilyen gyönyörű virágözönnel hálálják meg a törődést: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...