2017. május 16., kedd

Bodza és pirítós

Bokros :) teendőim miatt az idei év mottója: "Fő a spontaneitás."

Mondanom sem kell - de úgy is mondhatjuk, hogy azért ez várható volt - egyelőre semmit nem haladtam előre a "gazdasággal" kapcsolatos terveim megvalósításában. Elmaradt az őszi szántás, és naná, hogy a tavaszi is. De sebaj, megoldjuk ezt máshogy, és amíg nem nekem kell ásni, addig nem panaszkodom. 

Mielőtt bármit is mondanék, mutatom az idei év első termését: 


Bodzaszörp lesz itt, nemsokára. :) Még kora tavasszal megmetszettem az egyik bodzabokrot (rajta kívül van még vagy tíz), ami hálából bodzafává nőtt:


Mivel csak egy darab citrom árválkodik az éléskamrában, egyelőre csak egy kisebb üvegnyi szörpre való virágot szedtem. 

Visszatérve gazdasszonyi feladataimhoz, ami eddig történt: földben van 17 tő paprika, vegyesen (kaliforniai, kápia, pfefferoni, édes fehér) és 11 tő paradicsom (lugas, koktél, korall). Mi ez a tavalyelőtti százvalahány tő paradicsomhoz és a csak kicsivel kevesebb paprikához képest... Na, de mint azt már említettem: meglehetősen elfoglalt vagyok mostanság. Azért még magvetésre is futotta az időmből: spenót, kötözőhagyma, metélőpetrezselyem, rukkola, kétféle tépősaláta és bazsalikom került a földbe. Oregánót és borsfüvet már korábban vetettem, legközelebb őket is megmutatom (szépen növekednek). 


A ház környékét is igyekszem felvirágoztatni :). Petúnia, díszcsalán, mézvirág és kétféle virágkeverék, no, meg az elmaradhatatlan fűszernövények kerültek előre (legalábbis egyelőre), legközelebb majd erről is mutatok képet. 

A kert hátsó fele továbbra is dzsungel,  ide már el sem indulok bozótvágó és háromnapi hideg élelem nélkül: 


Nagyjából ennyi közlendőm volt mára, pontosabban ennyire futja az időmből. Így is két részletben tudtam csak leírni a mondandómat, félúton - a kisebbik lányom által rám gyakorolt erőteljes nyomás hatására - ugyanis kénytelen voltam nekiállni a bruschettának: 


Mostanában nagy sláger nálunk az olaszok pirítósa, ami elég sokféleképpen elkészíthető. Most került bele olívabogyó és szezámmag is, de egyszerűbben is szoktuk készíteni, lásd: ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...