2013. augusztus 1., csütörtök

Sütőben sült szilvalekvár, tartósítószer nélkül

Hozzávalók

szilva
ecet

Elkészítés

Fogunk egy nagy fazekat, és kb. fél deci ecettel kiöblítjük. Az alján egy pici ecet maradjon. A fazekat háromnegyedig megtöltjük a kiválogatott, jó alaposan megmosott, félbevágott és kimagozott szilvával. Alufóliával letakarjuk, és betesszük a sütőbe. A sütő aljára tesszük a fazekat, nem rácsra, vagy bármi egyébre. (Tehát a sütőben főzzük a szilvalekvárt. :)) Egészen kis lángon (takarékon) sütjük. Kb. 5-6 óra sütés után ellenőrizzük a lekvár állagát. Edényfogó és/vagy konyharuha segítségével a fazekat óvatosan kiemeljük a sütőből, és a fóliát szintén nagyon óvatosan megemeljük (vigyázni kell, hogy a forró gőz nehogy megcsapjon minket). Ha nem vagyunk elégedettek az eredménnyel, visszatesszük a sütőbe, és egy kicsit emeljük a sütési hőmérsékletet. Ettől kezdve már sűrűbben, félóránként-óránként ellenőrizzük a lekvárt. Ha elkészült (vagyis kellően sűrű lett), előzőleg alaposan kimosott, kifőzött befőttes üvegekbe töltjük, a kupakokat szorosan rácsavarjuk, és 5 percre fejre állítjuk az üvegeket. 5 perc után száraz dunsztba tesszük (jó sok takaróba, paplanba csomagoljuk az üvegeket), és ott hagyjuk kihűlni (akár 2-3 napig). Utána mehet a kamrába, szekrénybe. Nem kell bele sem cukor, sem tartósítószer.

Megjegyzés

Én délután 5-kor tettem a sütőbe a szilvát, és először este 11-kor néztem meg. Hatórás sütés után nem voltam elégedett az eredménnyel, ezért visszatettem a sütőbe. Innentől kezdve már sűrűbben ellenőriztem a "már nem szilva, de még nem lekvár" állapotát. Hajnali 2 körül - amikor még mindig nem tetszett a lekvár állaga - egy nagyon picit emeltem a sütési hőfokon, de tényleg éppen csak egy leheletnyit. Hajnali 3-ra lett kész a lekvár.
Az eredeti recept itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...