2013. augusztus 15., csütörtök

Paradicsom egészben, olajjal tartósítva

Ezt a módszert még nem próbáltam, de - mint minden tartósítószert mellőző eljárás - elég szimpatikus számomra, úgyhogy itt volt az ideje a cselekvésnek. :)
Az eljárás menete: ecetes vízzel kifertőtlenített, magától megszáradt befőttesüvegekbe rakjuk a megmosott, maguktól megszáradt, egész paradicsomokat, majd az üveg tartalmát felöntjük növényi olajjal. Én most napraforgóolajat használtam. Figyeljünk oda, hogy légbuborék ne maradjon az olajban. Zárjuk le az üveget, és tegyük a kamrába. A paradicsomok közé tehetünk egy pár levél frissen szedett, megmosott, megszárított bazsalikomot is. Ilyen egyszerű. Nem kell bele tartósítószer.
Télen például salátát is készíthetünk az ily módon eltett paradicsomból. 
Kétféleképpen tettem el a paradicsomot: az egyik üvegbe került példányokat fogpiszkálóval megszurkáltam (így olvastam az egyik internetes fórumon). Mivel azonban így az üvegben keletkezett egy csomó légbuborék, a másik üvegbe tett paradicsomokat nem szurkáltam meg. Majd kiderül, hogy mi lesz belőle. :)


Macerátum és fűszerolaj érlelés félárnyékos helyen :):



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...