2013. augusztus 18., vasárnap

Képes beszámoló

Ma végre hátravonultam :) leszedni a hátsó szilvafákról a szilvát. Ez másfajta szilva, mint ami elöl van a nagy fán. A hátsókhoz még nem nagyon nyúltam hozzá. Ma leszedtem egy párat, és kitettem aszalódni, egészben. Ha kész lesz, kinyomom belőle a magokat, és teszek a helyükre egy gerezd diót. :) Közben egészen közelről is megismerkedtem az egyik "kosztosunkkal". Konkrétan felnyújtózkodtam, elkaptam egy szilvát a fejem fölött, és vele együtt a darazsat is. Szerencsére olyan gyorsan elkaptam a kezem, hogy a darázsnak csak méltatlankodni és odébbállni volt ideje, szúrni nem tudott. :)

Velük (is) "osztozunk" a szilván: 


A kétfajta szilva (sajnos a számomra kedvesebb fajtából csak egy fa van, igaz, hogy az az egy fa ad annyi szilvát, mint a másik fajtából az öt fa együttvéve... :)): 

Szilva 1.: 

Szilva 2.: 


Földig érő szilvafaág. Erre mondják, hogy roskadozik a sok terméstől: 



A Börzsöny a hátsó diófánk árnyékából:


Ilyen, akár horrorfilm forgatására is alkalmas helyszínek is fellelhetők a kertünkben: 


 Bodzabogyók: 


Júniusban, vagy júliusban - már nem is emlékszem pontosan - amikor elvirágoztak a gyönyörű rózsák, megmetszettem a rózsabokrot abban a reményben, hogy egy másodvirágzással még az idén meghálálja nekem a törődést. :) 

Ekkora volt a rózsabokor júniusban:


...és idáig "fajult". Így néz ki most:


Nem tudom, hogy mit kezdjek vele, metsszem meg még egyszer, vagy hagyjam, hogy benője a házat... :)

Bazsalikom és rozmaring. Hiába a gondos locsolás, a föld pár óra múlva olyan, mintha napok óta nem látott volna vizet. A bazsalikom csak kókadozik, a rozmaring jól bírja a szárazságot.


Csalánlevél macerátum és rozmaring fűszerolaj száradó levendulával. Még pár hét, és lehet is őket használni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...