2013. augusztus 25., vasárnap

A Természet csodája

Van nekünk hátul egy szilvafánk. Pontosabban több szilvafánk is van hátul, de amelyikről most szó lesz, az egy - számomra - különleges szilvafa. 
Valamikor tavasszal, még a virágzás előtt  letörte az egyik terebélyes, jó vastag ágát a szél. A szívem szakadt meg érte, amikor láttam, hogy a földön "fekve" még egyszer, utoljára, csak azért is virágba borul. Nem is volt szívem hozzányúlni. Úgy hagytam, ahogy volt, hadd virágozzék... utoljára. Aztán a letört ág szép lassan elfelejtődött. Ma összetákoltunk a húgommal egy ideiglenes komposztálót, amihez szükségünk volt gallyakra. Eszembe jutott a letörött ág, gondoltam, már biztosan bevégezte földi pályafutását... Hát, óriásit tévedtem. Egy része ugyan elhalt a letörött ágnak, a nagyobb, földön fekvő része azonban - hihetetlen, de - nagyon is él! Sőt! Tele van gyönyörű, nagy szemű szilvával. Mi ez, ha nem csoda? Milyen jó, hogy annak idején nem vágtam le azt az ágat. Most azon gondolkozom, hogy hogy tudnám megmenteni... 

Így néz ki a letört ágú szilvafa. Az ág vége a fenyő előtt hever zöld lombbal és tele szilvával: 



Fű, vadszeder és gaz között: érik a szilva...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...