2013. június 14., péntek

Ültetgetés jobbra-balra + még egy kincs a padlásról

Kedden elvetettem két-két fészekbe cukkini és patisszon magokat, a hátsó "kiszöldséges" egyik sarkába. Kíváncsi leszek, hogy lesz-e belőle valami. Elvileg április-májusban kellett volna vetni, de hát tudjuk, hogy én szeretem feszegetni a határokat. :) Ezért is döntöttem úgy, hogy a "minizöldségesbe" vetett paradicsommagokról kikelt sok-sok palántát most már nem bolygatom. (Sokat átültettem már a "kiszöldségesbe", és műanyag poharakban is várakozik még három palánta.) Rettentő sűrűen vannak szegények, egy tő tulajdonképpen 3-4 paradicsomszárból áll... hát, összenőttek. De ez még nem minden. Két, kb. kétméteres sorban kikelt kb. 100-150 palánta, összesen. De az is lehet, hogy még ennél is több. Majd egyszer megszámolom.
 

Mivel - ahogy azt már az előző bejegyzésben is említettem - elkezdtek virágozni, a föld is elég kötött és a gyökérzetük is "beleette" már magát a talajba elég rendesen, így most megnézzük, hogy terem a paradicsom szardíniaként. Saját tapasztalatot óhajtok szerezni ez ügyben is. Hat kötőjel kilenc hét múlva megtudjuk. :) 
Már megint nem bírtam magammal, és ellombikosítottam még egy kis rózsatövet. Most már van négy, a négy közül egy csak megmarad... A bokrot meg kell metszenem, a művelet nem tűr halasztást, bimbó már nincs rajta, és az összes virág elnyílott már. Kicsit sajnálom, de nagyon szeretném, ha legalább még egyszer megörvendeztetne minket ezzel a csodálatos virágözönnel, úgyhogy metszek. 
Sajnos a vadszőlőt - aminek úgy örültem, és amit fel is karóztam a ház mellé - ellepték a tetvek (vagy nem tudom, micsodák, kicsi, fehér, hosszúkás és rengeteg), egyik napról a másikra. Mivel a zöldségek nagyon közel vannak hozzá, úgy döntöttem, kivételesen nem kísérletezgetek, tövestől tépem ki a problémát. Azért nem gyökerestől, mert reménykedem benne, hogy nemsokára újrahajt, és valóra válik az álmom: az egész ház zöldben fog pompázni.
A biztonság kedvéért lekaszaboltam néhány csalánt a kertből, és beáztattam,  holnap estére kész a biopermet, amivel a zöldségeket át fogom "mosni".
Más: a húgom csinált még egy padlásjáratot, és a múltkori passzítófűrész mellé "beszerzett" még egy régi szerszámot. Most már ketten vannak, lehet, hogy gyűjteni fogom őket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...