2013. június 20., csütörtök

Apró ténykedések, rövidtávú tervek

Már megint nem bírtam magammal, így összesen 10 leendő rózsabokrot nevelgetek. A tízből,  ha minden jól megy, három rózsabokor már biztosan lesz (hárman eredtek meg, jön rajtuk a picike új hajtás). Viszont a "már megint nem bírtam magammal" következtében szépen megmetsződött a rózsabokor, immáron teljesen. Azaz a kert fénye virágügyileg most teljesen csupasz. Reménykedem, benne, hogy a fazonírozás újabb virágzásra ösztönzi őt, lehetőleg még idén nyáron.

Rengeteg tépősalátánk lett. Ha sikerül megfelelően tépegetnem, akkor egész nyárra el vagyunk látva amerikai barna tépősalátával. Nagy részük ugyan zöld maradt, de ez nem befolyásolja az ízélményt, amit a levélkék nyújtanak. Azok barnultak be rendesen, ahogy kell, amelyeket hátra ültettem a "kiszöldségesbe", és amelyeket kis műanyagedénykékbe vetettem. Ültettem még fejes salátát és ausztráliai sárga tépősalátát több műanyag edénykébe, sajnos nem tudom, melyik melyik, de az egyik fajta szintén szépen növöget.

Az első komolyabb szüret (amerikai barna tépősaláta)


A magról vetett kamilláim virágozni kezdtek, nagyon szép, csak kár, hogy egyik-másik betetvesedett.


Na, de sebaj, vasárnap végre elkészül a biopermet-koncentrátum (csalánléből - azért "végre", mert ölég büdi :)), ami visszamaradt a 48 órás változatból. A 48 órán keresztül áztatott csalán levét közvetlenül önthetjük a növényekre, a 10 napos változatot hígítani kell 1 rész csalánlé, 5 (egyes gazdák szerint 10 - ezt majd én tesztelni fogom :)) rész víz arányban. Az áztatott csalánlé (48 óra) levéltetvek ellen jó, az erjesztett csalánlé (10 nap) ötszörösére (tízszeresére?) hígítva pedig a levéltetvek "elkergetése" mellett egyes gombás betegségek ellen is használ, valamint a mikrotápanyagok visszapótlásáról is gondoskodik.

A június 11-én elvetett cukkini és patisszon magok június 17-én így néztek ki (azóta már ennél is "hatalmasabbak"):

 
Felül: cukkini, alul: patisszon

Fantasztikus, hogy 6 nap alatt a kis magokból ekkora növénykék fejlődtek. Ha végre "felásódik" a kettes számú "kiszöldséges", az ültetésre várakozó palánták mellé vetek még el egy-két fészeknyi cukkinit és patisszont. Sikerélmény. Eddig legalábbis. Remélem, teremni is fog. :)

Na, és akkor jöjjenek a rövidtávú terveim: kamratakarítás, befőttes üvegek lehordása a padlásról, előtte (vagy közben) a padlás darázsmentesítése, aszaló készítése (s.k. - ha sikerül, megmutatom), végül meggy aszalása és befőzése. Ezek a nagyon rövidtávú terveim. Ötletgyűjtés közben az egyik cikkben ráleltem egy számomra új dologra, nevezetesen, hogy a cseresznyeszárból szárítás után (vizelethajtó, nyálka- és hurutoldó, görcsoszlató hatású) gyógytea készíthető. Így a cseresznyeszár szárítás is bekerült a rövidtávú terveim közé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...