2013. május 20., hétfő

Virágok

Nem csak zöldségmagokat vetettem ám. Nagy álmom, hogy egyszer egy Manderley-hez hasonló kertem legyen. Ezt a vágyamat is kicsiben kezdtem el megvalósítani. Első lépésként virágmagokat vettem, és április végén, valamint május első felében a zöldségmagokkal együtt cserépbe, vagy egyenesen a kiskertbe vetettem őket. Petúnia, kakastaréj, kerti viola (fehér és színes), csüngő lobélia, grenadin szegfű (színes), dália (pomponvirágú, magas), őszirózsa (sötétkék - szerintem lila), hajnalka (világoskék), angyaltrombita, porcsinszegfű, körömvirág, gombvirág (lila), ezek kerültek bele a kis, vagy éppen nagyobb cserepekbe és a virágládákba. 


Az egyik hétvégén palántavásár volt a községünkben, melynek következtében gazdagodott a kertem egy pár növénnyel. A bukszust, jázmint, gyöngyvirágot, repkényt, hibiszkuszt, medvehagymát ingyen kaptam egy kedves házaspártól, akik palántákat osztogattak a vásáron, ezek mellé vásároltam még két napvirágot és egy dáliát. 


Ezen kívül több csomag, különböző virágmag várja még hogy elültessem. Sajnos a Manderley-kertet jellemző két fő növény, a rhododendron és az azálea mérgező, így ezekről - a gyerekek és a kutyák miatt - le kell mondanom. Ahogy egyre mélyebbre ásom magam a virágok világában, nagy bánatomra, egyre több mérgező növényről szerzek tudomást. Mivel a gyöngyvirág és az angyaltrombita is a veszélyes - mérgező - kategóriába tartozik, ezeket a palántákat el fogom cserélni olyanokra, amelyeket nyugodtan nevelgethetek gyerekek és háziállatok mellett is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...