2013. május 25., szombat

Sziklákat termő föld és palántarendezés

Tegnap végre felásódott a(z egészen) kis zöldséges. Nagy munka volt, főleg azért, mert nálunk a földben hatalmas sziklák teremnek. Na jó, nem hatalmasak, de elég nagyok. Ha nem munka szempontjából nézzük a dolgot, akkor ennek én még örülök is, legalább lesz mivel körbekerítenem a területet. 
A tavaly kiásott "sziklákkal", nagyobb kövekkel például a "kisvirágost" kerítettem körbe, és még a kertbe is jutott, dísznek. 


Ez itt egy tavalyi fogás. A kép jobb felső sarkában egy rotti lába látható, így nagyjából lehet következtetni a lelet méretére.

A héten átültettem néhány bazsalikomot, de azt hiszem, erről már korábban írtam. A sűrű paradicsomsorokat is megritkítottam, egyelőre tejfölös poharakba került néhány tő, de ahogy végzek a "kiszöldséges" előkészítésével, rögtön átkerülnek a végleges helyükre. A tépősalátát is megritkítottam, fájt a szívem a kihúzgált kis növénykékért - de hát kellett nekem olyan sűrűn vetni a magokat. Aztán gondoltam egy merészet, és annak ellenére, hogy a salátakezdeményeket elvileg nem lehet "áthelyezni", én azért tettem egy próbát. Sikerrel! Ugyanis az átültetett kis tépősaláta gyerekek köszönik szépen, nagyon jól érzik magukat. Most már gondosan ügyeltem rá, hogy ne ültessem őket túl közel egymáshoz. Azért két paprikatő közé is került egy-egy. Még öt vásárolt paprikapalánta került a "minizöldségesbe", így összesen már 10 paprikatövünk van itt. Ezen kívül két fürtös paradicsomot is muszáj volt idehelyeznem, mert már nem érezték jól magukat. Két nagy bazsalikomtövet (ami nem saját "gyermek", hanem gazdabolti) is muszáj voltam beültetni a "minizöldségesbe", mert már nagyon szűkös volt nekik az ideiglenes helyük, és elkezdtek kókadozni. Így ők az utolsó szabad négyzetcentiméterekre kerültek.
A mai nap a kapálásé és a földelőkészítésé. A "kiszöldségesbe" a következő palánták kerülnek majd: paradicsom és fürtös paradicsom, paprika, saláta, brokkoli, késői óriás karalábé. Ha ezek megvannak, terjeszkedem majd tovább, és elvetem a tök, patisszon és cukkini magokat is. Talán még nem késő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...