2013. május 26., vasárnap

A kétévente virágzó rózsabokor

Először simán levadrózsáztam szegényt. Aztán valaki a facebook-on - az egyik képem alapján - megjegyezte, hogy nem igazán úgy néz ki, mint egy vadrózsa. Azóta számtalan rózsáról szóló weboldalt "lapoztam át", de nem jutottam dűlőre a fajtáját illetően. Azt persze már tudom, hogy egyáltalán nem vadrózsáról van szó. Egy másik facebook-ra feltöltött képem kapcsán valaki damaszkuszi rózsát emlegetett. Én kb. 7-8 olyan rózsafajtát találtam, amelyek kinézetre nagyjából - vagy éppen teljes mértékben - megegyeznek a mi rózsabokrunkkal. Ha esetleg egy rózsaszakértő olvassa a blogomat... szívesen venném, ha segítene beazonosítani az alfajt... :)


Őnagysága szigorúan kétévente virágzik, de akkor nagyon. A mai állás szerint 61 teljesen kinyílt virág van rajta és kb. négyszer annyi bimbó. Egy szálon általában 4-8 rózsabimbó van. A holnapi nap a rózsaigazításé lesz, kiirtom alóla a gazt, és megpróbálom valahova felkötözni az ágait, ugyanis pillanatnyilag még a fűben is rózsa nyílik. A szaporításával is megpróbálkozom (dugványozással), a hét közepén lemetszettem egy kis ágat a bokorról, levágtam róla az elnyílott rózsafejeket, a legfelső két levél kivételével levágtam róla az összeset, amit meghagytam, azt is a felére kurtítottam, és kb. 6-7 centi mélyen beültettem a "kisvirágosba". Letakartam egy régi óra műanyag burájával, de előtte alaposan megöntöztem. Azóta naponta kétszer kap bőségesen vizet, és naponta egyszer megszellőztetem. Mivel az első ágacska szépen tartja magát, ma még egy kis ágat lemetszettem a bokorról, hátha meggyökereznek. Olyan szép ez a rózsabokor. Elkelne még egy pár belőlük a kertben.

Ilyen szép virágokat hoz:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...